چگونگی قاچاق نفت داعش از طریق ترکیه
نوشته شده توسط : محسن

اخبار جدید از چگونگی قاچاق نفت داعش از طریق ترکیه

اخبار جدید از چگونگی قاچاق نفت داعش از طریق ترکیه

اخبار داعش

به گزارش میهن گرام و به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، «ویتالی چورکین» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد طی سخنانی در نشست روز گذشته شورای امنیت گفت که بیشتر نفت به سرقت رفته از سوی داعش که روزانه یک و نیم میلیون دلار نصیب این گروه تروریستی می کند از طریق ترکیه قاچاق می شود.

وی افزود تجارت نفت خام استخراج شده از مناطقی که داعش در سوریه تحت تصرف خود دارد از طریق سازوکارهای اقتصادی پنهان صورت می گیرد. قاچاقچیان از طریق پرداخت نقدی در مناطق استخراج به نفت دست می یابند و با عبور از مرزهای دریایی مستقیما با سرکرده های گروه تروریستی داعش برای عقد قرار داد ارتباط برقرار می کنند.

انتقال هزاران تانکر نفت کش داعش به ترکیه

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل با بیان اینکه نفت به سرقت رفته از سوی داعش در بیشتر موارد به واسطه هزاران دستگاه تانکر نفت کش از ایست و بازرسی های دولتی ترکیه در "کارکِمیش"، "آکچاکال"، "جیلفیجوز" و "اونجو پینار" انتقال می یابد افزود: داعش این تانکرهای نفت کش را از برخی از شرکتهای ترکیه ای از جمله شرکت "سیربی" در شهر قونیه و "سام اتوماتیو" در شهر انطاکیه به دست آورده است.

وی اظهار داشت نفتی که از داعش در ترکیه خریداری می شود به پالایشگاه شهر باتمان تحویل داده می شود و قسم اعظم سوخت قاچاقی از طریق بندرهای ترکیه در دریایه مدیترانه و در رأس آن بندر جیهان بارگیری می شود.

منابع مالی جایگزین برای داعش به جای نفت

چورکین در بخش دیگری از سخنان خود افزود که حملات هوایی روسیه به مخفی گاههای داعش در سوریه حجم صادرات غیر قانونی نفت را تا حد زیادی کاهش دهد که در اینجا اهمیت منابع تامین مالی جایگزین برای تروریستها مانند منابع طبیعی دیگر و محصولات زراعی و صنعتی بیشتر می شود.

نماینده روسیه در سازمان ملل با بیان اینکه داعش سالانه 700 میلیون دلار از فروش منابع طبیعی دیگر و محصولات زراعی و صنعتی به دست می آورد گفت: سالانه 250 میلیون دلار از فروش فسفات 200 میلیون دلار از فروش جو، 100 میلیون دلار از فروش سیمان و تجارت گروگانها و آثار باستانی و کمکهای خارجی که تمامی ندارد عاید داعش می شود.

چورکین افزود: داعش درآمدهای خود که آن را از راه قاچاق و تجارت غیر قانونی به دست می آورد برای خرید سلاح و مهمات و تجهیزات نظامی از اروپای شرقی صرف می کند و برای این امر سالانه بیش از 30 میلیون دلار اختصاص می دهد.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه ابتدای ماه جاری میلادی گفت که مسکو رسما به سازمان ملل متحد و همه طرفهای مربوطه مستنداتی دال بر قاچاق نفت از سوریه و عراق به ترکیه ارائه می کند.

وزارت دفاع روسیه پیش از این در خلال یک کنفرانس خبری تصاویری هوایی از انتقال نفت توسط گروه تروریستی داعش به ترکیه منتشر کرده بود.

طی هفته های گذشته گزارشهای مختلف از دست داشتن مقامات ترکیه ای در قاچاق و دلالی نفت به سرقت رفته از سوی داعش منتشر شده است.





:: بازدید از این مطلب : 115
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 آذر 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: